Chorvatsko 2021

Hotovo odpluto 
196 námořních mil, 364 km

Plánujeme plavbu na šesti plachetnicích z přístavu Kaštela v Chorvatsku.
Poplujeme týden od 11. září 2021 do 18. září 2021.
Cena za osobu je odhadována do 15.000 Kč

Kontakt:

Facebook
https://www.facebook.com/groups/264422131807950


Účet:

2205354012/3030

částka – 8.000 Kč

Máme vytvořený účet u AirBank kam můžete posílat zálohu na lodě.
K platbě vždy připište do poznámky celé své jméno a pokud to jde i přezdívku na fb ať si Vás mužu nějak spojit.

Informace pro posádku:

Rozdělení do posádek

Odkaz na tabulku zde:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1j47izz6I24DETjA0pTCEy_GhyyGq5ZJqr1PHs0Lfqz4/edit#gid=0

Plán cesty

Plán může být měněn

Odjezd auty 10.9.2021 v pátek v noci!

Odjezd zpět do ČR bude z Marina Kastela v sobotu 18.9. po předání lodí, tedy nejdříve kolem 10:00 a nejpozději v 15:00.
Podle toho se vrátíme do ČR nejdříve v neděli 19.9. kolem 01:00.

11.9.-18.9. – plavba na lodi

19.9. – návrat do ČR

Loď:

Doporučené vybavení:
plavky, pár triček, sandály, čepice, kartáček na zuby, pas, peníze, platební kartu

Informace o lodích a lidech:

Pro potěchu oka, pohlazení duše pro potěšení – zde jsou lodě na kterých poplujeme.

Skipper Lukáš Okoun na lodi Salona 38 Kaninvin:
https://www.boataround.com/cz/lod/salona-38-kaninvin-1

Skipper Václav Šercl na lodi Sun Odyssey 49 Živa:
https://www.boataround.com/…/jeanneau-sun-odyssey-49-ziva

Skipper Radomír Haas na lodi Salona 45 Mima:
https://www.boataround.com/cz/lod/salona-45-mima

Skipper Ronald Swise na lodi Salona 45 Goga:
https://www.boataround.com/cz/lod/salona-45-goga

Skipper Miroslav Pešát na lodi Sun Odyssey 49 AnnaT:
https://www.boataround.com/…/jeanneau-sun-odyssey-49…

Skipper Jaroslav Horký na lodi Dufour 385 Tiare:
https://www.yachting.com/cs-cz/lod/04788/dufour-385-grand-large-tiare?dateFrom=2021-09-11&dateTo=2021-09-18


Informace:

www.polarita.cz/dovolena

Ahoj přátelé,
jako jeden ze skipperů ( to je ten co tomu šéfuje na plachetnici, kapitán šéfuje větším lodím ), který vás bude na plavbě doprovázet, jsem pro vás připravil menší brožuru jak to na takové dovolené na jachtě chodí.

Prosím tedy o přečtení:

https://docs.google.com/document/d/1hG6CCSJDNPQvdix3O-57ggxgoQNFScM7LVcAyrdeM4o/edit?usp=sharing

Dále bych vás rád poprosil, ať jste na své Skippery hodní, děláme to zadarmo. Ve své dovolené v lepším případě, ale jsou tu i kluci kteří jsou OSVČ a ti na tom tratí jak svůj čas tak i výdělek. Vzpomeňte si na to vždy, kdy budete mít chuť se s ním hádat o jeho rozhodnutí.
Skipper, na moři má za všechny členy posádky a loď zodpovědnost v trestněprávní rovině. Mějte tedy prosím pochopení, když vás například požádá o střídmou konzumaci alkoholu během plavby.
Jachting je týmový sport, každý v posádce je užitečný.
Vše co budete potřebovat vás naučíme na místě, ale bylo by hezké se na jachtu trochu připravit.

Základní uzle:
https://drive.google.com/file/d/19e6e9gJP85BH91mQYO1RD2ANhYZuwGqF/view?usp=sharing

Názvosloví plachetnice :
https://www.noesailing.com/cs/o-nas/blog/nazvoslovi-casti-plachetnice-48.html

Díky za přečtení Lukáš Kapitán 😊


Mapa

Zobrazení mapy v počítači: www.google.cz

Vytvořil jsem interaktivní mapu, pro naši podzimní plavbu. Je to zatím jen v obrysech, vše bude záležet na počasí a vzájemné domluvě. Na mapě jsou i vyloženě dobrodružná místa, ke kterým bychom se dostali pouze, za předpokladu noční plavby. U jednotlivých bodů, jsou odkazy na doplňující informace.

Jen stručně a ve zkratce:

Kaštela – start a cíl.
Orud – ostrov kde se dá potápět.
Vis – ostrov s vojenskou historii.
Biševo – modrá jeskyně.
Komiža – chlastací místo, pláž a procházka.
Vela Luka – jeskyně a místo pro párty, koupaní.
Hvar – historické město s pevností, procházka, suvenýry.
Stargi Grad – hezké historické město, procházky, pláže.
Bol / Zlatnai rat – vyhlášená chorvatská pláž.
Šolta / Stormorská, výchozí bod pro pěší tůru do firmy Olynthia (olivový olej)
Šolta / Maslnice – rybí farma.
Kaštel / Baletná škola – závěrečné posezení a rozloučení.
Trogir – historické město + tržiště, nákup při cestě domů (fíky, sýry, mandarinky, olej, atp …).

Lukáš.



Počasí

Zobrazení počasí v počítači: www.windy.com

Rychlost větru je v uzlech (kt – anglicky – knots – námořní míle za hodinu). Jeden uzel je 1,852 km/h. Pokud tedy rychlost větru v tabulce vynásobíte dvěma, dostanete přibližnou rychlost větru v kilometrech za hodinu.
Pro přibližnou orientaci zda vyplout či nevyplout a jak nastavit plachty slouží Beaufortova stupnice. Do stupně 4 se běžně vyplouvá, od stupně 8 začíná být plavba zajímavá 🙂


Beaufortova stupnice

Převzato z Wikipedie:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Beaufortova_stupnice

stupeň   slovní označení 2 znaky na moři
km/h uzlů
0 0–1 0–1 bezvětří Moře je zrcadlově hladké.
1 1–5 1–3 vánek Malé šupinovitě zčeřené vlny bez pěnových vrcholků.
2 6–11 4–6 větřík Malé vlny, ještě krátké, ale výraznější,se sklovitými hřebeny, které se nelámou.
3 12–19 7–10 slabý vítr Hřebeny vln se začínají lámat, pěna převážně skelná. Ojedinělý výskyt malých pěnových vrcholků.
4 20–28 11–16 mírný vítr Vlny ještě malé, ale prodlužují se. Hojný výskyt pěnových vrcholků.
5 29–38 17-21 čerstvý vítr Dosti velké a výrazně prodloužené vlny. Všude bílé pěnové vrcholy, ojedinělý výskyt vodní tříště.
6 39–49 22-27 silný vítr Velké vlny. Hřebeny se lámou a zanechávají větší plochy bílé pěny. Trochu vodní tříště.
7 50–61 28-33 prudký vítr Moře se bouří. Bílá pěna vzniklá lámáním hřebenů vytváří pruhy po větru.
8 62–74 34-40 bouřlivý vítr Dosti vysoké vlnové hory s hřebeny výrazné délky od jejich okrajů se začíná odtrhávat vodní tříšť, pásy pěny po větru.
9 75–88 41-47 vichřice Vysoké vlnové hory, husté pásy pěny po větru, moře se začíná valit, vodní tříšť snižuje dohlednost.
10 89–102 48-55 silná vichřice Velmi vysoké vlnové hory s překlápějícími a lámajícími se hřebeny, moře bílé od pěny. Těžké nárazovité valení moře. Viditelnost znatelně omezena vodní tříští.
11 103–117 56-63 mohutná vichřice Mimořádně vysoké pěnové hory. Dohlednost znehodnocena vodní tříští.
12 118 a více 64 a více orkán Vzduch plný pěny a vodní tříště. Moře zcela bílé. Dohlednost velmi snížena. Není výhled.